Az első és legfontosabb kérdés, hogy te, kedves Olvasó hogy etted gyerekkorodban a tejbegrízt? Összekeverted a kakaóval/fahéjjal, vagy sem? 🙂 

Én kicsiként mindig összekevertem, de aztán rájöttem, hogy ez úgy a legjobb buli, ha nem kavarom össze, ellenben mindig adok még hozzá kakaót, ha épp olyan részre értem, ahová nem jutott. 😛 Na, pontosan ezt a gyerekkori élményt szerettem volna visszahozni, de gríz híján új alternatívát kellett találnom. Így született meg ez a köleskása, ami a leginkább hasonlít állagában és ízében a tejbegrízhez. 

Azért is szeretem a kölest, mert lassú felszívódású szénhidrátként reggelire is ehetjük, vagy akár kisétkezésnek is megállja a helyét egy kis gyümölccsel. Még egy plusz pont a köles javára, hogy gluténmentes gabonaféle, így az arra érzékenyek is bátran ehetik. 

dsc_0900-min.jpg

Hozzávalók 2 adagra:

– 80 g köles

– 7 dl tej (nálam kókusztej)

– 1 dl víz

– 1,5 ek eritrit

– 1 kk vaníliapor vagy vanília aroma

– fahéj vagy kakaópor 

– a tetejére én még diót szórtam, de feldobhatjuk más magvakkal vagy gyümölccsel is 

A kölest érdemes először egy szűrőben jó alaposan átmosni, különben keserű íze lesz. Ezután egy lábasban feltesszük főni a tejjel, vízzel, eritrittel és a vaníliával együtt. Kb. 20-25 perc alatt puhára főzzük, de közben kavarjuk át többször. Ha azt látjuk, hogy túl hamar elfőtte a tejet és még nem elég puha, akkor nyugodtan öntsünk hozzá. Minél több ideig főzzük, annál inkább fog hasonlítani az állaga a tejbegrízhez. 

Amikor megfőtt, akkor lefedve hagyom pár percig, így még magába szív egy kis nedvességet. 

Ezután tálkába mérjük, megszórjuk fahéjjal vagy kakaóporral és élvezzük, ahogy ráolvad. 🙂 

dsc_0893-min.jpg